Friday, September 3, 2010

Huomioita 03092010

Luen aamulehden samaan tahtiin kuin ennenkin. Mieleni tekee tutustua tämän maailman tapahtumiin niissä määrin, että tuskin jaksan edes ajatella mitä pitäisi tehdä sellaisten asioiden eteen, joissa ei ole koskaan pärjännyt. Televisiossa minulle kerrotaan toistamiseen kuinka tärkeä minä olen. Mutta olenko minä tärkeä. Tuleeko minusta koskaan tärkeää tälle ajalle, vai kuolenko minä sitten joskus sellaisena ihmisenä joka rakasti ja eli elämänsä onnellisena ilman huolta huomisesta.

Opiskelijana eläminen on tuonut toivottua muutosta elämään ja kaikki oheistoiminta opinnoissa on avartanut näkökenttää sellaisille alueille joista olen ollut tietoinen jo pitkän aikaa.

Tänään minä kuitenkin kirjoitin US:een sellaisen tekstin, että koko oikeistobyrokraattinen rasistisiipi kävi kimppuuni. Sitten ne pieksivät minua niinkuin kuka tahansa kasvoton byrokraatti jostain turvamiesten takaa. Eivät uskaltaneet puhua asioista niiden oikeilla nimillä; ne kaikki taitavat olla politiikan tuntijoita. Minä en vielä ole. Mutta ehkä minusta sellainenkin tulee. Sitten minä kasvan vanhaksi eroottiseksi poliitikoksi jolla on potenssiongelma. Tai sellainen mielikuva minulla on tämän päivän poliittisesta eliitistä. Enhän minä enää jaksa haukkua edes Maria Guzeninaan. Vaikka ei siinä ole poliitikkona oikein mitään haukuttavaa. Poliitikon pitää tehdä jotain muutakin kuin puhua ollakseen haukuttava.

Piti mennä Lassin luokse tekemään elokuvaa, mutta olin liian krapulassa ja väsynyt. Eli en mennyt. Harmittaa kyllä. Tänään minä heräsin aivan liian myöhään rakentaakseni aitaa pihaamme koiria varten. Sitten minä ostin paljon ruokaa ja söin.

Lueskelin hetken kuinka kaikki on maahanmuuttajien syytä ja kuinka kaikessa pitää tarkastella sellaista asiaa kuin talous. Sitten minä kirjoitin kuinka EU:n myötä me olemme laittaneet ihmiset ja Talouden samalle viivalle. Siitäkös oikeistorasistien mylvivä joukkio innostui. Ei olisi varmaankaan pitänyt sanoa, että romaniongelma on asenneongelma, eikä mikään todellinen ongelma. Me ollaan ilmeisesti niin poliittisesti oikeistolainen maa, että bratwurst maistuu ainoastaan Puhdasverisen Adolf Hitlerin rintakuvan alla.

No comments: